torsdag 18 februari 2010

Procrastination

Det är torsdag idag...
Torsdag är inte min favortidag.
Det må vara mitt liv och mina regler, men idag skulle jag helst strunta i mig själv. I mitt hus betyder torsdag något helt annat än för andra.
Det betyder att det är Städdag.


Så jag sitter här och försöker frenetiskt komma på något annat att göra; nåt vettigt inlägg i bloggen som skulle berättiga uppskjutandet av dammsugar -valsen och skurhinks-salsan. Ska jag berätta att min favoritblomma är tulpanen, och att mitt köksförkläde är svart med dödskallar på? Att jag svor åt katten imorse och har gömt undan tv-dosan för dottern? Eller att läslusten har berövat mig nattsömnen hela veckan, och att jag just har upptäckt glädjen med spray-färger? Vad hette han nu igen, killen i Robinson Crusoe? Var det Tisdag ,Torsdag eller Fredag? Åh, nevermind! Hur kommer det sig att man alltid får hjärnsläpp när man borde vara fokuserad och målinriktad? Eller fokkuss’d, som min gamla engelska lärare uttalade det.

Hi-hi, ho-ho, Ha-HA! .....Aaah, den satt bra!

Eehm..

Fan, okej... Var är dammsugar’n?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar