fredag 25 september 2009

That's the beauty of Heaven... we can leave our brains behind.


Med jämna mellanrum hör man något som får en att hajja till och chockerat ta en titt på världen vi lever i. Blodet isar sig, kroppen låser sig i protest och man flämtar till av skräck. Hjärnan försöker febrilt förstå hur nån kan vara så urbota dum/hatfylld. Religion, sexualitet och ras är fortfarande heta ämnen. (Tänkte lägga till politisk övertygning, men eftersom den i så stort styrs av religion eller annan moralisk övertygning får det vara) Jag är en heterosexuell homo sapiens utan religiös övertygelse (Nej tack, det var inte en inbjudan till omvändning) och det finns säkert nån som retar upp sig nog på det för att önska mig käpprätt till helvetet. För min del spelar det ingen roll vilken av lägrena du hör till, så länge du kan tänka själv. Men det verkar som det där med att "tänka själv" är svårt...


Har du märkt det du också? Kolla då in vad några av våra medmänniskor tycker genom linken nedan. 100 listan är obetalbar. Försök sedan glömma att nån av de knäppgökarna direkt eller indirekt har kontakt med Atombombs-knappen... Sov sött!



1 kommentar:

  1. Jaså du! Här bloggas det runt knuten utan min vetskap! Va roligt!
    Som du vet har jag ett mörkt förflutet inom det RELIGIÖSA, det kommer till nytta snart, tänkte småningom kommentera St Pontus "evangelisten", mannen med svavellukt i röven!;=}

    SvaraRadera