torsdag 10 december 2009

Anita Blake, my hero

Ända sedan gubben och jag råkade hyra "Twilight" en kväll har jag haft ett allvarligt fall av Vampyrhysteri. Vet inte varför... skäms lite... men kan inte sluta. Jag har alltid gillat science fiction och fantasy genren, men nu har min geek-het blommat ut i aldrig anande proportioner. Jag behöver min dos av det som en annan behöver luft. Cigaretter, Pepsi-Max och vampyrnoveller; mina dåliga vanor har blivit tre till antalet. Mycket moget av en kvinna på 32... Kan jag tillägga att mannen M är lagom road??

Just nu läser jag min tredje, eller är det fjärde? vampyrserie. Laurell K. Hamiltons Anita Blake serie är allt i bokväg som duger i min lilla värld just nu. Jag vet inte varför den här serien tilltalar mig, den är så fantastiskt överdriven. Sex, våld och en fantastisk torr/cynisk humor. Kanske är det för att det så sällan är kvinnliga bad-ass hjältar man läser om?


"The true way to a man's heart is six inches of metal between his ribs. Sometimes four inches will do the job, but to be really sure, I like to have six. Funny how phallic objects are always more useful the bigger they are. Anyone who tells you size doesn't matter has been seeing too many small knives."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar