onsdag 22 juli 2009

Ätbart


Som den undermåliga husmoder jag är, är jag ständigt on the look out efter något ätbart som inte kräver någon större inblandning av mig och mina icke-existerande kokkonster. Det ska vara snabblagat och relativt smakligt. Smakligt för mig betyder något helt annat än för de flesta, vilket gör att butikernas utbud krymper... väsentligt! I ett års tid har jag därmed till lunch antingen ätit makaronilåda dränkt i ketchup eller skinkpizza, den fyrkantiga sorten. Sorgligt få är de dagar jag har haft med mig något hemlagat till jobbet, och min lunchlåda är föremål för ständiga kommentarer från mina arbetskamrater "Nämen ser man på...pizza...igen..." Man skulle tro att ett år vore tillräckligt länge tid att hitta på nån ny orginell kommentar på, men tydligen är "Pizza...igen..." en klassiker som aldrig blir utnött.

Därför är det särskilt kul när man hittar något nytt! Saarioinens utbud har hittils varit sorgligt smaklöst och har för mig representerat höjdpunkten på dålig finsk smak. Fadd bomull har det mesta smakat av, och jag har skytt märket med mer envishet än jag trott mig kapabel till. Men, man ska aldrig säga aldrig.. Italienskt bröd med skink och salamifyllning är en ny behaglig bekantskap, med en kopp te är det den perfekta snabblunchen. Värt att pröva för likasinnade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar