torsdag 29 april 2010

52 år gammal


Man skulle inte tro det, men det är sant. Titta på bilden. Ser det där ut som en 52-åring?? När det blir dags för mig att bli 52 önskar jag endast en sak: Att jag har råd med lika mycket botox och fillers som hon har, för ingen chans i helvete att det där är naturligt...



Meryl Streep, 60 år gammal. Inte lika perfekt slät som Michelle, men fortfarande fruktansvärt vacker. Jag har vänner i min ålder som ser äldre ut än henne. Min ålder? Host, host... 30+.

Skillnaden mellan köpt skönhet och naturlig är kanske liten, men den irriterar. Meryl Streeps bild blir man inte lika förbannat irriterad på. Varför? För att hon är inte utomjordsligt felfri? För att enda delen av ansiktet som verkar botox:at är pannan? Är hennes bild lättare att ta till sig bara för att hon har sparat en del av sitt riktiga ansikte? Vågat visa kråkfötterna? Jag vet inte.

Jag vet bara:
1) att jag tycker hon är vacker.
2) att jag sörjer. Jag vet ur vilken genpol jag kommer, och ingen mängd pengar kommer nånsin att rädda mig ur den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar