söndag 11 april 2010

Looking for trouble?

Ca 185cm lång. Smala höfter, kraftiga lår och bred som en ladugård om axlarna. Rörelsemönster som ett smidigt kattdjur. Rödrutig skogshuggar-jacka, slitna jeans och svarta slitna shit-kickers. Det är vad jag ser genom mitt fönster.


På närmare håll ser jag mer: Rakad skalle som täcks av tatueringar från ena tinningen till den andra. Bruna ögon, men kalla och djupt satta. Piercad näsa, läpp och båda öron. Långt goatee skägg. Händer stora som spadar, fingrarna tatuerade och ringprydda. Symbolerna börjar vid knogarna, täcker hela händerna och fortsätter upp under jackarmen.


Killen ser ut som en blandning mellan en nyligen utsläppt seriemördare
och en instabil mentalpatient. Alla tystnar som om Hitler beväpnad med en AK-47a just hade stigit in i rummet.

Min reaktion?
Kolugn och en oväntad trygghetskänsla.
Jag gillar folk som ser ut som vad de är.
Rakt på sak är alltid bättre än en dolk i ryggen.

Ger honom hans kopia, ler och önskar trevlig helg. Han stannar upp, tittar flyktigt på mig och säger glatt
-Kiitos samoin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar