måndag 22 juni 2009

De 7 små dvär.... Ah-hum ...Dödssynderna


I fortsättning på den allmänt deprimerade stämning jag gav alla med mitt förra inlägg tänkte jag nu fortsätta med ämnet dödssynder. Jag har alltid trott att stolthet var en av dödssynderna, och har brett och vitt orerat om att just det skulle vara den dödssynd jag åker till helvetet för. Gissa om jag ångrar det nu - när jag kollat upp vilka de verkligen är. ..aah...lite snopet kanske....


Enligt allas vårt Wikipedia:

1. Högmod (i betydelsen storhetsvansinne, fåfänga)

2. Girighet

3.Vällust (i betydelsen otukt)

4. Avund

5. Frosseri
6. Vrede

7. Lättja


Alltså är det kört hur jag än gör. Gode gud, inled mig inte i frestelse, det tar Marabou hand om! Choko är roten till allt ont, åtminstone i min värld. Jag (5)frossar i choko med sånt välbehag att det gränsar till (3)otukt. (2)Girigt vill jag bara ha mer och mer, tills buken ömmar och jag sömnigt driver in i (7)lättjans rosa små moln. När sockerruschen tar slut blir jag (6)arg för att chokon är uppäten och (4)avundsjuk på dem som har choko kvar och som om det inte vore nog är jag (1)fåfäng nog att tro att kalorierna inte alls kommer att sätta sig på mitt redan breda arsle... 1,2,3,4,5,6,7.. Yupp, straight to hell...

One way ticket to La-la land anybody?? Inte det? Nänä, slipp då.
Allas vår favoritbög, Jonas G, har korrelationen mellan La-la land och förekomsten av dödssyner på klart: (Ok, lite långsökt men vad fan...)

"Här finns till och med en väg som döpts till Sagovägen. En dag är prinsen här, kvitter kvitter, söta små ekorrar, önskebrunn och tralala. Är det så de tänker? Men detta är sanningen: Snövit är en jävla hora. Askungen lät avrätta sina fula systrar och sin styvmor så fort hon fick chansen. Prinsen knullade Törnrosa medan hon sov. Rödluvan åts av vargen och blev vargbajs"

Inte ens i sagornas värld slipper vi undan de sju små dvär... Ah-hum ...Dödssynderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar